dilluns, 29 de setembre del 2008

Bilis per la boca

Quan a la segona jornada de lliga, algú, amb poques llums, és capaç de presumir de diferència de punts i veu, amb desesperació, com, en únicament 7 dies, la diferència de +5 a favor es converteix en un -3 en contra, la ràbia continguda esclata en un remolí d’improperis.
Ja sabeu de qui parlo: d’en Tomás Guasch.
El seu article post-partit, escrit en calent, és una delícia par a tots els culers, que cal assaborir sense més comentaris.

El derbi de anoche deja una conclusión clara: el partido sólo acabaría tras el segundo gol del Barça y así fue. En ese momento y sólo en ese. Medina 'Culéntalejo' cumplió con su cometido a rajatabla: dejó al Espanyol con diez al filo del descanso por doble amonestación a Nené; discutibles las amarillas que le mostró; imagínense la roja, y alargó el encuentro hasta que Etoo cayó encimado por Pareja.
Penalti inexistente y no se hable más. Sí, es cierto: en el gol perico hubo falta a Valdés de Luis García, empujado a su vez por Puyol, lo suficiente para desequilibrar al meta barcelonista en su intento de a atrapar el globo en que se convirtió un mal despeje de Piqué. Nunca un equipo pagó tan caro un error arbitral a su favor.
Medina fue el gran protagonista en el terreno de juego; los Boixos Nois lo fueron desde la grada. Lanzaron seis bengalas sobre un sector de la afición blanquiazul que pudieron provocar daños gravísimos. Lamentablemente, Henry primero, Messi después (en sus goles) y Piqué y Etoo siempre, dedicaron sus tantos a los aficionados radicales de su club.
Una actitud vergonzosa que debería afrontar la Comisión Antiviolencia.
Cómo los Boixos (que son acompañados por la policía al estadio desde el lugar de Barcelona en el que se citan para ir al partido, qué broma) pueden presentarse en número de 400 a un estadio, y más el del Espanyol, es un misterio y una barbaridad que alguien debería hacer frente. Una pena de árbitro, una pena de 'boixos' y una pena que acabara así uno de los Espanyol-Barcelona más intensos de su historia, un derbi digno de los viejos tiempos y de mejor desarrollo.
El Barça fue a cazar la victoria en la última jugada. Por juego, y más contra diez, cierto es que lo mereció antes. No lo consiguió porque la resistencia españolista fue emocionantísima y merecedora también de mejor suerte.
Un puntito por lo menos. El gol de Coro llegó en su primera llegada ante Valdés. Antes, entre Kameni, el larguero (a tiro de Xavi) y la propia ceguera azulgrana habían evitado que el marcador se moviera. Era el Barça mandón que se esperaba, con la pelota en propiedad, y el Espanyol aguerrido que anunciaban los carteles.
Llegó la expulsión de Nené y fue El Álamo. Un rebote desafortunado en Jarque, en un mal despeje de Kameni, dejó la portería libre a Henry para el empate. Una falta de Pareja y un par de salidas locales que llevaron mucho peligro abrieron un paréntesis en el ataque feroz del Barça.
Llegó el lío de las bengalas y se paró el partido mucho tiempo. Ahí se fraguó el timo final: Medina Cantalejo alargó y alargó hasta que marcó el Barça. Ya no se sacó de centro... Hace nada, el penalti clamoroso no pitado al Betis; ayer lo que se vio: es la Liga del Barça.
Tomás Guasch, diari AS, 28/09/08

Fèlix

Etiquetes de comentaris: , , , , ,

4 comentaris:

Blogger Unknown ha dit...

"Penalti clamoroso" al Betis e "inexistente" al barça,i es podría dir que son una fotocòpia l'un i l'altre,pero hem de deixar tomas, es un dels dos dies que es de l'espanyol(finals de competicions apart).Salutacions

dilluns, 29 de setembre del 2008, a les 13:46:00 CEST  
Anonymous Anònim ha dit...

ficar negreta a "los boixos nois lo fueron desde la grada"... vaya tela. Altra vegada lamentable post

dilluns, 29 de setembre del 2008, a les 15:53:00 CEST  
Anonymous Anònim ha dit...

Si totes les entrades et semblen "lamentables", el que potser és lamentable és que "perdis" el teu temps entrant en aquest blog, no?
kknts

dilluns, 29 de setembre del 2008, a les 16:38:00 CEST  
Anonymous Anònim ha dit...

El tema de l'arbritatge de dissabte és brutal. Puc estar d'acord amb que l'expulsió és rigurosa i que el penal no ho és, encara que ho sembla. Ara les mans de Jarque amb el 0-0 són molt clares i la falta de Luís Garcia a Valdés també.
En tot cas el que s'hauria de dir és que l'àrbritre és lamentable en general.
I sobre la violència, és escandalós com ara i només aquesta setmana tothom en parlarà, en Sanchez Llibre s'omplirà la boca, però d'aquí a 15 dies els radicals de TOTS els equips seguiran anant als estadis i ningú no farà res.
I per ultim els primers que haurien de donar exemple d'educació són els presidents, que ja tenen una edat per fer el ridicul cada vegada que hi ha un derby. I Sr. Sánchez Llibre, repassi els seus comentaris post-partits que potser també se l'hauria d'neviar al comité antiviolència.

dilluns, 29 de setembre del 2008, a les 17:28:00 CEST  

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici